02.09.2024
Тема .
Завдання:
1) Опрацювати параграф 1 (с.4)
2) Виконати практичні завдання
Вправи 2, 7 (с. 4-5)
03.09.2024
Тема. Багатство української мови.
Завдання:
1) Прочитати інформацію про багатство української мови (с. 6)
2) Виконати практичні завдання
Вправи 2, 7 (с.6-7)
04.09.2024
Тема. Розвиток мовлення. Складання діалогів відповідно до ситуації спілкування
Завдання
Скласти діалог (управа 2, с. 8)
05.09.2024
Тема. Повторення вивченого. Словосполучення та речення
Завдання
1) Повторити вивчене про словосполучення та речення (с. 10)
2) Перейди за покликанням і перевір свої знання, виконавши інтерактивну вправу
3) Виконати практичні завдання
Вправи 4, 7 (с. 11)
09.09.2024
Тема. Головні та другорядні члени речення
Завдання
1) Пригадай вивчене про головні та другорядні члени речення.
https://www.youtube.com/watch?v=7sDXJFiFJb4&t=53s
2) Виконай практичні завдання
Управа 5, 7 (с. 13)
10.09.2024
Тема. Звертання.
Завдання
1) Пригадай вивчене з даної теми (с. 14)
2) Виконай практичні завдання
Вправи 4, 5 (с. 15)
11.09.2024
Тема. Складне речення
Завдання
1) Пригадай вивчене про складне речення (с. 16)
2) Виконай практичні завдання
Вправи 6-7 (с. 17)
12.09.2024
Тема. Пряма мова. Діалог
Завдання
1) Пригадай вивчене (с.18), переглянь відео https://www.youtube.com/watch?v=V3fZ93TfNT4&t=17s
2) Віконай вправи 4, 7 (с. 19)
16.09.2024
Тема. Основні орфограми та пунктограми
Завдання
1) Пригадай вивчене і перевір свої знання за допомогою інтерактивної вправи
https://learningapps.org/watch?v=p88rbgp8t16
2) Виконай практичні завдання
Вправи 2, 3, 4 (с.21)
17.09.2024
Тема. Основні орфограми та пунктограми
Завдання
Виконай практичні завдання: вправи 5, 6, 7 (с. 20-21)
18.09.2024
Тема. Розвиток мовлення. Стилі мовлення. Офіційно-діловий стиль. Оголошення.
Завдання
1) Ознайомся з особливостями офіційно-ділового стилю (с. 22)
2) Прочитай, що таке оголошення і які ознаки йому властиві.
3) Виконай управу 4 (с. 23)
19.09.2024
Тема.
Завдання
1) Опрацюй інформацію про власні українські та інші слова (с. 24)
2) Виконай практичні завдання
Вправи 3, 7 (с. 25)
23.09.2024
Тема. Лексична помилка
Завдання
1) Ознайомся із видами лексичних помилок (с. 26)
2) Віконай вправи 4, 7 (с. 27)
24. 09.2024
Тема. Написання інших слів
Завдання
1) Пригадай правила написання інших слів (с. 28-29)
2) Виконай практичні завдання
Вправи 2, 3, 4 (с. 28-29)
25.09.2024
Тема. Написання інших слів
Завдання
1) Перевір свої знання, виконавши дану інтерактивну вправу
2) Виконай практичні завдання
Вправи 5, 7, 8 (с.29)
26.09.2024
Тема. Розвиток мовлення. Обмін думками на тему, пов..язану із ціннісними орієнтирами
Завдання
1) Прочитай управу 1 (с. 31) і випиши з неї перелік людських цінностей.
2) Дай стислі листові відповіді на подані нижче питання:
- Для чого потрібна єдність, згуртованість народу?
- Чому мова має значення?
- Чи потрібні сучасній людині кумири, взірці, ідеали?
30.09.2024
Тема. Активна та пасивна лексика.
Завдання
1) Опрацювати параграф 18 (с. 32). Знати визначення історизмів, архаїзмів та неологізмів.
2) Виконати вправи 3, 4, 7 (с. 33)
01.10.2024
Завдання
1) Опрацювати параграф 18.
2) Виконати практичні завдання
Управа 2 (с.34), вправи 4, 7 (с.35)
02.10.2024
Тема. Діалектні слова.
Завдання
1) Опрацювати параграф 19 (с.36). Знати визначення діалектизмів.
2) Виконати практичні завдання
Вправи 2-3 (с. 36-37)
Управа 9 (с.39)
03.10.2024
Тема. Просторі слова.
1) Опрацювати параграф 20 (с.37)
2) Виконати практичні завдання
Вправи 3-4 (с.37)
Виконати онлайн-тести, перейшовши за покликанням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=167637
07.10.2024
Тема. Професійні слова та терміни
Завдання
1) Опрацювати параграф 21 (с.40)
2) Виконати практичні завдання
Виконати вправи 2, 4, 5 (с.40-41)
08.10.2024
Тема. Паронімі
Завдання
1) Переглянь відео про пароніми
https://www.youtube.com/watch?v=YD6asGxTKWI
Пароніми – це слова схожі (не однакові) за звучанням, але різні за значенням та написанням. Наприклад: адреси-адреси.
Адреса – листове, переважно ювілейне привітання, звернене до особи, установи. Адреси – місце проживання особи або місце розміщення установи; надпис на конверті, бандеролі .
2) Виконай практичні завдання
Вправи 2, 4, 7 (с.42-43)
09.10.2024
Тема. Розвиток мовлення.
Завдання
Опрацюй текст вправи 4, виконай завдання А і Б (с.45)
10.10.2024
Тема. Фразеологізм.
Завдання
1) Опрацюй параграф 24 (с.46).
2) Виконай вправи 2, 3, 4 (с. 46-47)
14.10.2024
Тема. Фразеологізми у ролі членів речення
Завдання
1) Опрацюй теорію 25 параграфа (с.47)
2 ) Виконай практичні завдання
Вправи 8, 10 (с.48-49)
15.10.2024
Тема. Джерела українських фразеологізмів. Послов'я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів.
Завдання
1) Опрацювати §26-27
2) Виконати практичні завдання: вправи 4, 7 (тести, с.51-52) та вправу 10 (с. 52)
16.10.2024 – 17.10.2024
Тема. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень та вражень у художньому стилі
Завдання
1)
Ознайомся з особливостями написання твору-роздуму, переглянувши подане відео.
https://www.youtube.com/watch?v=gsORqzngo2I&t=54s
2) Напиши твір-роздум на одну із тем: 1. Чому треба берегти природу. 2. Який поступок можна вважати героїчним.
21.10.2024
Тема. Узагальнення вивченого теми "Лексикологія. Фразеологія"
Завдання
1)
Повтори вивчене з лексикології та фразеології (§ 17-27)
2)
Виконай практичні завдання, подані нижче.
Завдання 1-5 мають 4 варіанти відповіді, один із яких – правильний. Оцінюються по 0,5б.
1.
Дайте визначення власне українським словам:
А. Слова, що прийшли з інших мов
Б. Слова, що виникли на українській землі
Ст. Словниковий склад мови
нар. Фразеологізми
2. Що таке пасивна лексика?
А. Словниковий склад мови
Б. Слова, що прийшли з інших мов
Ст. Застарілі слова та неологізми
нар. Слова які часто вживають усі мовці
3. Що таке терміни?
А. Слова, що вживаються для найменування певного поняття з якоїсь галузі
Б. Слова, що прийшли у мовлення з інших мов
Ст. Слова, що вийшли з активного вжитку людей
нар. Слова, властиві мовленню людей певних професій
4. Що таке діалектне слово?
А. Слова, які вишли з активного вжитку
Б. Слова, що вживаються за обставин невимушеної, переважно побутової, розмови
Ст. Слова, що вживаються для найменування певного поняття з якоїсь галузі
р. Слова, властиві мовленню лише жителям певної місцевості
5. Що таке афоризм?
А. Стійкі словосполучення, які за своїм значенням дорівнюють одному слову
Б. Короткі влучні вислови, які виражають якусь узагальнену думку
Ст. Вислови, які стали широко вживаними, завдяки своїй виразності
нар. Вислови, які виражають узагальнену думку. Їх автором є народ
Завдання 6-9 мають 5 варіантів відповіді, може бути КІЛЬКА правильних відповідей. Оцінюються по 0,75 б.
6. Знайти рядок (рядок), в якому всі подані слова є архаїзмами:
А. Ланіті, перст, зріти (бачити)
Б. Бунчук, мушкет, дворянин
Ст. Комп'ютер, жупан, пістоль
нар. Єство, лицедій, золото
Д. Поміщик, кольчуга, книга
7. Всі слова рядка є термінами і відносяться до спільної галузі знань:
А. Синтаксис, книжка, лист
Б. Контурна карта, атлас
Ст. Пунктуація, мовознавство, лексикологія
нар. Цитоплазма, клітина, вакуолі
Д. Міля, боярин, історія
8. Всі слова рядка є діалектизмами:
А. Вуйко, ватра, квітка
Б. Чічка, сонце, плай
Ст. Бузько, слоїк, неньо
Г. Книга, земля, гуртки
Д. Файно, бусол, качка
9. Усі фразеологізми в рядку мають однакове значення:
А. Грати на нервах, вітер у голові грає
Б. Пасти задніх, грати першу скрипку
Ст. Ні пари з вуст, як у рота води набравши
нар. Грати очима, хоч оком світи
Д. Вислизнути з рук, брати до рук
Завдання 10-11на встановлення відповідності.
10. Встановити відповідність між терміном та прикладом до нього:
1.Фразеологізм |
|
А. У чужого оці порошинку бачити, а у свого й сучка недобачає (Усна народна творчість) |
2.Послов'я |
Б. Або пан, або зникли. (Усна народна творчість) |
|
3. Наказка |
Ст. Знання – сила. |
|
4.Афоризм |
нар. За царя Гороху |
11. Встановити відповідність між фразеологізмом та його значенням:
1.Від А до Я |
|
А. Зацікавлювати |
2.Аж вага з грудей впала |
|
Б. Від початку до кінця |
3.Впадати у око |
|
Ст. Перешкоджати |
4.Вставляти палиці в колеса |
|
нар. Стало легше |
Завдання 12 оцінюється у 1,5 бала.
12. Доповнити фразеологізми:
Як з гуся..., облизня..., манна..., ящик... мало каші... .
22.10. 2024
Тема. Контрольна робота з теми "Лексикологія. Фразеологія"
Виконай завдання контрольної роботи.
Контрольна робота №2
з тими «Лексикологія. Фразеологія»
6
клас
Завдання 1-5 мають 4 варіанти відповіді, один із яких – правильний. Оцінюються по 0,5б.
1. Дайте визначення запозиченим словам:
А. Слова, що прийшли з інших мов
Б. Слова, що виникли на українській землі
Ст. Словниковий склад мови
Г. Фразеологізми
2. Що таке активна лексика?
А. Словниковий склад мови
Б. Слова, що прийшли з інших мов
Ст. Застарілі слова та неологізми
р. Слова які часто вживають усі мовці
3. Що таке професійні слова?
А. Слова, що вживаються для найменування певного поняття з якоїсь галузі
Б. Слова, що прийшли у мовлення з інших мов
Ст. Слова, що вийшли з активного вжитку людей
Г. Слова, властиві мовленню людей певних професій
4. Що таке просторічні слова?
А. Слова, які вийшли з активного стику
Б. Слова, що вживаються за обставин невимушеної, переважно побутової, розмови
В. Слова, що вживаються для найменування певного поняття з якоїсь галузі.
р. Слова, властиві мовленню лише жителям певної місцевості
5. Що таке крилаті вислови?
А. Стійкі словосполучення, які за своїм значенням дорівнюють одному слову
Б. Короткі влучні вислови, які виражають якусь узагальнену думку
Ст. Вислови, які стали широко вживаними, завдяки своїй виразності
Г. Вислови, які виражають узагальнену думку. Їх автором є народ
Завдання 6-9 мають 5 варіантів відповіді, може бути КІЛЬКА правильних відповідей. Оцінюються по 0,75 б.
6. Знайти рядки, у яких всі подані слова є історизмами:
А. Соха, жупан, дворянин
Б. Перст, ланіті, золото
В. Губернія, боярин, листок
Г. Кодування, програміст, купець
Д. Кольчуга, мушкет, боярин
7. Усі слова рядка є професійними словами та відносяться до однієї професії:
А. Оранка, плуг, озима
Б. Урок, вказівка, журнал, оцінка
В. Ручка, кирпич, папір
р. Краска, кисть, гуаш
Д. Книга, тренажер, вулиця
8. Всі слова в рядку є просторічними:
А. Тута, охтобус, ляпаті
Б. Будь ласка, дурень, витріщатися
У Баньки, дивуватися, гендер-паті
Г. Канєшно, смачно, черговий
Д. Смачно, діжурити, ізящно
9. Усі фразеологізми в рядку мають однакове значення:
А. Вийти в люди; вийти сухим із води;
Б. Відкрити душу; відкрити очі;
В. Входити до норми;
р. Давати відсіч; давати перцю
Д. Жити, як вареник у маслі; жити, як у Бога за пазухою.
Завдання 10-11на встановлення відповідності.
10. Встановити відповідність між терміном та прикладом до нього:
1.Фразеологізм |
|
А. Абсолютної влади не існує (М. Мерло-Понт) |
2.Послов'я |
Б. Біда біду тягне. (Усна народна творчість) |
|
3. Наказка |
У
Біті байдики |
|
4.Афоризм |
Рідна мова — не статева: її за вітром не розвієш . (Усна народна творчість) |
11. Встановити відповідність між фразеологізмом та його значенням:
1.Годувати жданиками |
|
А. Втекти |
2. Душа в душу |
|
Б. Дружно |
3.Накивати п'ятами |
|
Ст. Зазнати невдачі |
4. Облизати макогону |
|
Г. Обіцяти комусь щось зробити, але не виконувати обіцяного |
Завдання 12 оцінюється у 1,5 бала.
12. Доповнити фразеологізми:
Покласти зуби на …, з'їсти пуд…, … п'яту, товкти воду у…, яблуку ніде… .
23.10.2024
Тема. Змінювання та творення слів .
Завдання
1)
Опрацюй теоретичний матеріал (§29)
2) Виконай практичні завдання
Вправи 2, 4, 7 (с. 54-55)
24.10.2024
Тема. Похідні та непохідні слова. Творна основа.
Завдання
1) Прочитай теоретичний матеріал (§ 30)
2) Виконай практичні завдання
Вправи 3, 4, 7 (с. 56-57)
04.11.2024
Тема. Основні способи словотворення
Завдання
1) Пригадай основні способи словотворення (§31-32)
2) Виконай практичні завдання
Вправи 2, 6, 11 (с. 58-61)
05.10.2024
Тема. Зміни голосних під час творення слів
Завдання
1)
Опрацюй § 33
2)
Виконай практичні завдання
Вправи 2, 3, 4
06.11.2024
Тема. Суфікси - ск- -цьк-, -зьк-і -ств-, -цтв-, -зтв-.
Завдання
1)
Ознайомся з основними чергуваннями голосних звуків (с.64)
2) Виконай практичні завдання
Вправи 2, 3, 7 (с. 64-65)
07.11.2024
Тема. Складні слова. Сполучні г олосні [о], [е] у складних словах
Завдання
1) Опрацюй теоретичний матеріал (с. 66)
2) Виконай практичні завдання
Вправи 2, 3, 4
11.11.2024
Тема. Правопис складних слів.
Завдання
1) Прочитати та запомнити правила написання складних слів разом і через дефіс (с.68)
2) Виконати вправи 2-3 (с.69)
12.11.2024
Тема. Правопис складних слів.
Завдання
1) Повторити правила (с.68-69)
2) Виконати практичні завдання
А) Виконати інтерактивну вправу, перейшовши за покликанням
Б) Виконати вправи 5, 7, 10.
13.11.2024
Тема. Написання слів із пів-
Завдання
1. Переглянь навчальне відео, перейшовши за покликанням
https://www.youtube.com/watch?v=dspghm8pkPo&t=1s
2. Виконати практичні завдання
Вправи 2, 4, 7
14.11.2024
Тема. Контрольний диктант
Напиши диктант, перейшовши за покликанням
https://www.youtube.com/watch?v=M9D4b0beFew&t=5s
18.11.2024
Тема.Розвиток мовлення.
19.11.2024
Тема. Повторення вивченого з теми "Словотвір. Орфографія"
Виконати онлайн-тести, перейшовши за покликанням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2357071
20.11.2024
Тема. Контрольна робота з теми "Слововір. Орфографія"
Виконати завдання практичної роботи
1. Спосіб словотвору, у якому слова утворюються з перших літер, - це :
А словоскладання ;
2.Слово " записати" утворено:
А безафіксним; Б префіксально-суфіксальним; У префіксальних; Г суфіксальним.
3. Слово " водогін" утворено:
А префіксальним; Б суфіксальним;
в основоскладанням; г переходом однієї частини мови до іншої.
4.Вкажіть рядок, у якому всі слова з непохідною основою:
А вечірній, тепло, сон, дощик; Б озеро, водичка, прадід, соняшник;
У день вода, дорога, сонце; Г пролісок, міжобласний, вітер, ріг.
5. Утворення різних форм одного слова - це:
А словозміна ;
6.Усі слова утворені суфіксальним способом у рядку:
А промову, залити, написати; Б сонній, дощик, садок, літак;
у водяник, черговий, паровоз, синець; Г НАТО, завгосп, затишок, віз
7 . У якому слові на місці крапок пишеться ц ?
А рі..ький; Б туре..ький; У запорі..ький; Г петербур..ький.
8 . У якому слові на місці крапок пишеться з ?
А тростини..ький; Б дрогоби..ький; У золотоні..ький; Г кременчу..ький.
9 . У якому слові на місці крапок пишеться щ ?
А Туре..іна; Б Дрогоби..іна; У Кремінь..іна; Г Черка..іна.
1 0 . Яке складне слово пишеться через дефіс?
А кіно.. огляд; Б біо..поле; У темно... синій ; Г міні .. спідниця .
А сладкий голос; Б затишна кімната; У сумлінний виконавець;
Г сучасна операційна.
12. Установіть відповідність між словом та способом його утворення:
А безрукавка |
1 префіксальний |
Б зелень |
2 суфіксальний |
У черговий |
3 префіксально-суфіксальний |
Г позачерговий
|
4 безафіксний 5 перехід з однієї частини мови до іншої
|
13. Перепишіть, вставляючи пропущені букви
Прац..любний, пар..плав, стал..вар, кущ..подібний, житт..пис, син...окий.
14. Утворіть іменники із суфіксом -ін- .
Канівський, овруцький, дрогобицький, галицький, кагарлицький, тетіївський.
15.
Утворіть прикметники із суфіксом -ськ(ий).
Ткач, невільник, чуваш, Прага, Париж, Калуш.
16.
Утворіть іменники з суфіксом -ств(о)
Птах, брат, молодець, кріпак, боягуз, товариш .
17. Запишіть подані слова , знявши ризик.
Французько/італійський, плащ/намет, жовто/синій, кіно/проектор, гідро/масаж, радіо/вузол, міні/спідниця, море/плавець, гречко/сій, біло/сніжний, пів/держави, військово/морський, пів/ куля, пів/яблука, пів/острів, пів/Одеси.
21.11.2024
Тема. Самостійні та службові частини мови (оглядово).
Завдання
1) Опрацювати параграф 39
2) Виконати практичні завдання
Вправи 3 (А і Б), 4, 7
25.11.2024
Тема. Іменник як частина мови
Завдання
1) Пригадати вивчене про іменник (параграф 40)
2) Виконати практичні завдання
Вправи 3 (А і Б), 7 (А і Б)
26. 11. 2024
Тема. Іменники конкретні і абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот.
Завдання
1) Переглянь відео
2) Виконай вправи 2, 4, 7
27. 11. 2024
Тема. Велика буква та лапки у власних назвах.
Завдання
1) Опрацюй теорію (параграф 42)
2) Виконай практичні завдання
Вправи 3
28.11.2024
Тема. Рід іменників. Іменники спільного роду
Завдання
1) Переглянь відеоурок із даної теми
Вправи 2 (А і Б), 7
02.12.2024
Тема. Рід незмінюваних іменників
Завдання
1) Переглянь відеоурок із даної мови
Вправи 3, 4, 7
03.12.2024
Тема. Число іменників
Завдання
1) Запам’ятай теоретичний матеріал (параграф 45)
2) Виконай практичні завдання
Вправи 2, 4, 7
04.12.2024
Тема. Відмінки іменників
Завдання
1) Повторити теоретичний матеріал (параграф 46)
2) Виконай практичні завдання
Вправи 3, 4, 7
05.12.2024
Тема. Поділ іменників на відміни та групи
Завдання
1) Опрацюй теорію (параграф 47)
2) Виконай вправи 3,4 7
09.12.2024
Тема. Відмінювання іменників І відміни
Завдання
1) Повторити відміни іменників (параграф 49).
2) Виконай вправи 3, 7
10.12.2024
Тема. Розвиток мовлення. Письмовий вибірковий переказ тексту, що містить опис приміщення.
Завдання
Опрацюй текст вправи 3.
Виконай завдання А і Б із вправи 3
11.12.2024
Тема. Відмінювання іменників ІІ відміни
Завдання
1) Розглянь зразки відмінювання іменників ІІ відміни (параграф 50)
2) Виконай 3, 4, 7 вправи
12.12.2024
Тема. Букви а (я), у (ю) в іменниках родового відмінка ІІ відміни
Завдання.
1) Вивчити правила (параграф 51)
2) Виконай вправи 2, 3, 7
ІІ семестр
ІІ семестр
13.01.
Тема. Написання та відмінювання
імен по батькові й прізвищ
Завдання
1)
Опрацювати параграф 56
2)
Виконати вправи 2, 3, 4
14.01.
Тема. Букви е, и, і в
суфіксах іменників
Завдання
1)
Опрацювати параграф 57
2)
Виконати вправи 2, 4,7
15.01
Тема. Написання не з
іменниками
Завдання
1)
Переглянь відео, перейшовши за покликанням
https://www.youtube.com/watch?v=Sal7wFFmXfE
2)
Виконай вправи 4, 7
3)
Виконай інтерактивну вправу, перейшовши за покликанням
https://learningapps.org/10021863
16.01
Тема.
Написання складних іменників.
Завдання
1)
Вивчи
правила написання складних слів (с.116)
2)
Виконай
вправи 3, 4, 7
20.01.
Тема.
Написання складних іменників. Тренувальні вправи
Завдання.
1)
Повтори
правила написання складних слів
2)
Виконай
тестові завдання, перейшовши за покликанням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4194290
21.01.
Тема. Розвиток мовлення. Усний твір-опис приміщення на
основі особистих вражень
Завдання
1)
Опрацюй
особливості твору-опису приміщення.
2)
Склади
твір-опис своєї кімнати (за бажанням письмово)
22.01
Тема.
Відмінювання та правопис іменників. Підготовка до контрольної роботи
Завдання
1)
Повторити відміни іменників, правопис не з іменниками та правопис складних
іменників.
2)
Виконати тестові та практичні завдання
1.
У
якому рядку всі слова іменники:
А залізо, віск, проміння, сяяти
Б звертання, синява, промінь, радість
В рух, бігати, читання, завдання
2.
Позначте
рядок, у якому всі слова належать до іменників І відміни:
А матуся, матір, сестра, сусідка
Б душа, доня, дорога, дитя
В Галина, Марія, Либідь, Лідія
3.
Знайти
рядок із іменниками спільного роду:
А сирота, бідолаха, нікчема
Б круча, неволя, груша
В вершина, весна, школа
4.
Іменники
середнього роду типу життя, обличчя, колосся належать до
А І відміни Б ІІ відміни
В ІІІ відміни Г IV відміни
5.
Позначте
рядок, у якому всі іменники не мають форми множини:
А молоко, Дніпро, листя Б далеч, мідь, гай В зелень, дівчина, радість
6. Вкажіть рядок, у якому іменник ательє
має правильну форму орудного відмінка:
А ательє; Б ательєм; В ательємом.
6.
Установіть
відповідність між відмінами іменників та прикладами до них
1 Перша А
каченя, теля, гусеня
2
Друга Б ніжність, любов, мати
3 Третя В
ліс, сад, зілля
4 Четверта Г
школа, Катря, невдаха
7.
Установіть
відповідність між іменниками, що вживаються тільки в множині та назвами, що
позначають ці іменники:
1 Речовини А
Карпати, Альпи, Афіни
2 Відрізки часу, свята, обряди Б
Вершки, парфуми, дріжджі
3 Назви почуттів, станів В канікули, вечорниці, іменини
4 Географічні назви Г Гордощі,
прикрощі, веселощі
Д Ворота, окуляри, сани
8.
Від
імен Ігор, Ілля, Віктор, Сергій
утворіть чоловічі та жіночі імен по
батькові.
9.
Спишіть,
вставляючи пропущені букви.
Вогн…к,
мар…во, пол…чка, лож..чка, кам…ння,
мереж…во.
10.
Спишіть,
знімаючи скісну риску.
Міні/сукня,
екс/президент, віце/прем'єр, топ/модель, пів/яблука, пів/Європи, пів/на/десяту.
11.Спишіть, знімаючи скісну риску.
Не/щастя чекало на Максима вдома.
Не/правда звучала в тому залі, а чистої
води брехня.
Не/повторність
– ось її головна риса.
12. Зробіть
морфологічний розбір іменників у поданому реченні:
Зчорнілим горем у степу проліг Чумацький шлях.
23.01
Тема.
Контрольна робота з теми «Іменник» (ІІ частина)
Завдання
Виконати
завдання контрольної роботи
1.
На скільки відмін поділяються іменники?
А)
10 Б) 6 В) 4
Г) 7
2. У
якому рядку всі іменники належать до І відміни?
А)
плем'я, море, лоша, гора
Б) море, книга, пісня, лінь
В)
ім'я, робота, пісня, мама
Г) їдальня, парта, Микола, соня
3. Правильно
утворені та записані такі імена по батькові:
А)Петрович,
Петровна; Б)Андрійович,
Андрієвна;
В)Анатолієвич,
Анатоліївна; Г)Олексійович,
Олексіївна
4.
НЕ з іменником пишемо окремо в рядку:
А)відчувати
не/довіру ; Б)не/щастя, а горе ;
В)сильна
не/года ; Г)професійний
не/роба
5. У
якому рядку всі незмінювані іменники належать до жіночого роду?
А)
таксі, резюме, бюро Б) месьє, шимпанзе,
какаду
В)
леді, цеце, авеню Г) Онтаріо,
СТО, соло
6. У
якому рядку В УСІХ словах допущено помилки при написанні іменникових суфіксів?
А)
хлопчисько, мішечок, зачинений
Б) печево, кошечок, віконичко
В)
вітрильник, мовознавець, вихователь Г) гарбузиння, довжелезний, вариво
7. Правильно
написані слова у рядку:
А)
Півморя, півкран; Б) Півколо,
пів яблука;
В)
Пів захист, півгодини; Г) Пів-острів, півоберт.
8. Виберіть
рядок, де всі іменники вживаються тільки у формі множини:
А) фінанси, висівки, граблі. Б) стіни, кулі, Альпи.
В) Суми, Карпати, Київ. Г) шеренга, ватага, ворота, дивізія.
9. У якому рядку всі
слова є іменниками?
А) Синь, тисяча, удень. Б) Зорепад, четверо, зранку
В) Мужність, двоє, узимку. Г) Сутінки, сотня, зілля.
10. У
якому рядку всі слова пишуться з великої літери?
А) (М, м)ати (Б, б)ожа; (З, з)олоті (В,
в)орота; (Г, г)азета « (Г,г)олос
(У,у)країни».
Б) (Д,д)ніпро; (Г,г)голосіївський (П,п)арк,
(Д,д)ень (У,у)чителя.
В) (Р,р)іздво; (К,к)онституція
(У,у)країни; (Г,г)оверла.
11. Завдання на встановлення відповідності. До
кожного рядка, позначеного
буквою, знайдіть відповідник,
позначений цифрою. Установіть
відповідність між відмінами та
іменниками.
А. Перша 1. Каченя, курча,
тигреня.
Б. Друга 2. Честь, річ,
гордість.
В. Третя 3. Любов, листя,
земля.
Г. Четверта 4. Тополя, Ілля,
плакса.
5. Степ, сонце, подвір’я.
12. Із
поданого речення випишіть іменник у місцевому відмінку, зробіть його розбір як
частини мови.
Бродить
ніч по вулицях зимових.
27.01
Тема.
Прикметник як самостійна частина мови
Завдання.
1)
Вивчи
правила параграфа 61
2)
Виконай
вправи 2, 7
3)
Виконай
творче завдання
Поширте речення
прикметниками (бажано епітетами)
Настав … ранок. Під ногами рипить … сніжок. Дерева
стоять у … шубах і шапках. Порушують спокій … синички і горобчики. Вони ласують … насінням, яке насипали їм …
школярі.
28.01.
Тема.
Групи прикметників за значенням
Завдання
1)
Вивчи
розряди прикметників (параграф 62)
2)
Переглянь
навчальне відео
3)
Виконай
вправи
Завдання1
Записати слова у три
колонки: якісні, відносні і присвійні.
Високий, охайний, спортивний, батьків, весняний,
мідний, партизанів, красивий, дідусів, паперовий, ведмежий, червоний .
Завдання 2
Навести приклади якісних прикметників, які
позначають: колір; розмір; смак,
температуру, душевні якості.
Утворити відносні прикметники від
іменників: Україна, Київ, калина, верба,
сонце, родина, козак.
Утворити
від іменника присвійний прикметник: порада бабусі, кімната брата,
пісня солов'я, усмішка мами.
29.01.
Тема.
Групи прикметників за значенням
Завдання
1)
Повтори
вивчене про групи прикметників
2)
Закріпи
вивчене, виконавши інтерактивні вправи
https://learningapps.org/2231059
30.01
Тема.
Перехід прикметників із однієї групи за значенням до іншої.
Завдання
1)
Переглянь
відео
https://www.youtube.com/watch?v=_YRsWgh9wuM&t=283s
2)
Виконай
практичні завдання
Завдання 1
Поєднай
слова так, щоб утворилися словосполучення, у яких прикметник переходить із
одного розряду в інший.
Металевий характер
Золоті голос
Куряча серце
Лисячий руки
Бараняча впертість
Крижане пам'ять
Завдання
2
Утвори
з поданими словами словосполучення, у яких прикметник належить до різних
розрядів
Наприклад
Сталевий
– сталевий дріт (відносний), сталеві нерви (якісний)
Лисячий,
ведмежий, вишневий, вовчий, сонячний, золотий.
03.02.2025
Тема. Ступені
порівняння якісних прикметників
Завдання:
1.
Переглянь відеоурок із даної теми
https://www.youtube.com/watch?v=RItAbIqxocI&t=4s
2.
Виконай практичні завдання
Вправа
3, 4, 5 (с.125-126)
04.02.2025
Тема. Ступені
порівняння якісних прикметників (практично)
Завдання:
1.
Повтори вивчене про прикметник (параграфи
53-54)
2.
Виконай практичні завдання
Вправи
8-9 (с.127)
05.02.2025
Тема. Розвиток мовлення. Усний
докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису
природи
Завдання:
1)
Прочитай і усно перекажи текст вправи 4 («Коли
цвіте гліцинія»)
2)
Склади 6 тестових завдань за прочитаним
текстом (вправа 5)
06.02.2025
Тема. Повні й
короткі форми прикметників
Завдання:
1)
Опрацюй теоретичний матеріал (параграф 66)
2)
Виконай вправи 3, 7 (с.130-131)
10.02.2025
Тема. Відмінювання
прикметників
Завдання:
1)
Опрацюй теоретичний матеріал (параграф 67)
2)
Виконай практичні завдання
Вправи
4, 5, 7 (с.133)
11.02.2025
– 12.02.2025
Тема. Розвиток мовлення. Письмовий
докладний переказ тексту, що містить опис природи
Завдання:
1)
Опрацюй текст вправи 3 (с.134-135)
2)
Докладно перекажи його зміст (письмово)
13.02.2025
Тема.
Творення прикметників.
Завдання:
1)
Ознайомся із способами творення прикметників
(параграф 70 )
2)
Виконай вправи 3-4, 7
17.02.2025
Тема.
Творення прикметників (практично)
Завдання:
1)
Опрацюй параграф 71.
2)
Виконай вправи 2, 3, 5
18.02.2025
Тема. Правопис
прикметникових суфіксів
Завдання:
1)
Повторити способи творення прикметників.
2)
Виконати вправи 4, 7
19.02.2025
Тема.
Написання НЕ з прикметниками.
Завдання:
1)
Переглянь відеоурок
https://www.youtube.com/watch?v=COXhY3ZBw44&t=64s
2)
Виконай практичні завдання
Вправи
2, 4, 5
3)
Закріпи вивчене, виконавши інтерактивну
вправу
20.02.2025
Тема. Написання
–Н- та –НН- в прикметниках
Завдання:
1)
Переглянь відеоурок
https://www.youtube.com/watch?v=N_nKK8hnX7I&t=3s
2)
Виконай практичні завдання
Вправи
2, 4, 7
Немає коментарів:
Дописати коментар