Тема. А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Образи
головних героїв. Перемога добра над злом.
Завдання
1) Виконайте літературний диктант 1.
Скільки років було Бу Вільгельму Ульсону? 2.
З ким дружив Буссе? 3.
З допомогою чого хлопчик потрапив у Країну Далеку? 4.
Кому належав трояндовий садок? 5.
Хто правив Країною Чужинецькою? 6.
З ким подружився Буссе в Країні Далекій? 7.
Міраміс – це .... 8.
Що дала для Міо бабуся Ноно? 9.
З якою метою прийшов Міо в Країну Далеку? 10.
На кого перетворив лицар Като вкрадених дітей? 11.
Від кого переховувалися Міо і Юм-Юм в царстві Като? 12.
З допомогою чого Міо здолав Като?
2) Заповніть таблицю "Характеристика
образу Міо"
Риси вдачі героя
Приклади з твору
Цінує родинні зв'язки
Схильний до пригод
Уміє дружити
Людяний
Має тверду волю
Уміє тримати слово
Цінує небайдужість, допомогу
Відчайдушний
01.05.2023
Тема. Астрід Анна Емілія Ліндґрен «Міо, мій
Міо». Основні відомості про
життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах.
Завдання
1) Прочитайте біографію А.Лінгрен (с. 226-228), усно дайте відповіді на питання (с.228)
2) Прочитайте казку "Міо, мій Міо" (скорочено, с.228-236) та повністю (за бажанням), перейшовши за покликанням
3) Знайдіть в інтернеті цікаву інформацію про картину Леонардо да Вінчі "Мона Ліза", запишіть декілька фактів.
10.04.2023
Тема. Контрольна
робота з теми «Поетичне бачення світу».
Завдання
Виконати завдання контрольної роботи.
07.04.2023
Тема. Джанні Родарі «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм
вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття.
Завдання
1) Перегляньте відеоурок із даної теми.
2) Навчіться виразно читати поезію "Листівки з видами міст" (с.203-204)
3) Дайте письмові відповіді на питання.
- Назвіть італійські міста та пам'ятки історії та культури, які в них розташовані.
- Яку "правду життя" розкриває Родарі у вірші про листівки?
- Що означає вжитий у вірші вислів "без глянцю"?
- Назвіть відомі пам'ятки історії та культури, що розташовані в українських містах.
03.04.2023
Тема. Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання,
служіння народові.
Завдання
1) На основі прочитаного твору (уривку "Люлька згоди" з поеми "Пісня про Гайавату") виконайте письмово практичні завдання:
А Випишіть назви індіанських племен, які населяли Америку.
Б Запишіть риси характеру вождя Гітчі-Маніто.
В Складіть сенкан про Гітчі-Маніто.
2) Словникова робота
Прочитайте і запишіть у зошити значення крилатих висловів, що виникли від індіанських міфів.
Вираз «викурити люльку миру» — означає укласти мирні угоди. Вислів пішов від індіанського обряду завершення війни, коли ворогуючі вожді та представники племен сідали поруч і пускали «на круг» курильну люльку.
Сокира війни - один з культурних символів американських індіанців. став загальносвітовим терміном. Вираз «зарити сокиру війни» означає відмову від початку військових дій або їх припинення. Вислів пішов від індіанського обряду припинення військових дій і, як правило, передувало укладення мирних угод. Цей звичай став загальним багато в чому завдяки книгам і кінематографу.
Під сокирою війни, як правило, мається на увазі томагавк.
24.03.2023
Тема. Генрі
Лонгфелло «Пісня про Гайавату» ("Люлька згоди")
Завдання
1) Прочитайте короткі відомості про Генрі Лонгфелло (с.197-198)
2) Теорія літератури
Запишіть і запам'ятайте визначення
Поема - великий за обсягом віршований твір з ліричним або оповідним сюжетом.
3) Прочитайте уривок з поеми "Пісня про Гайавату" (Люлька згоди) (с.199-201)
20.03.2023
Тема. Урок виразного читання. Поезія Р.Бернса «Моє
серце в верховині…»
Образ ліричного героя. Елементи фольклору у творі Р. Бернса.
Завдання
1) Запишіть відео з виразним читання напам'ять вірша "Моє серце в верховині".
2) Запишіть у зошити елементи фольклору, використані у творі.
Елементи фольклору у вірші:
- постійні епітети (білії сніги, буйні ріки)
- повтори (прощавайте);
традиційні образи (дума соколом буя).
3) Словникова робота.
Знайдіть в інтернеті пояснення даних слів
Верховина -
Звори -
Пущі -
Гаї -
4) Намалюйте ілюстрацію до вірша.
16.03.2023
Тема. Роберт Бернс «Моє серце в верховині…».
Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса.
Завдання
1) Ознайомитись із біографічними відомостями про Роберта Бернса (с. 195-196)
2) Теорія літератури.
Запишіть у зошити нові поняття
Ліричний герой - образ автора у ліриці, його поетичне "я", але, як і будь-який персонаж, містить елементи художньої вигадки.
Антитеза - .це зіставлення протилежних понять
3) Прочитайте вірш "Моє серце в верховині" (с. 196-197), вивчіть його НАПАМ'ЯТЬ.
4) Визначте тему, ідею та художні засоби поезії (письмово)
13.03.2023
Тема. Розвиток мовлення Створення власних хайку за
принципами художнього паралелізму та асоціацій.
Завдання
1) Ознайомтесь із пам'яткою "Як складати хайку"
- Головна особливість хайку - стислість.
- Класичний хайку містить 17 складів.
- Другою особливістю хайку є тема. Класичне японське хайку завжди оповідає про зміни пір року, а також містить пряме або непряме згадування конкретного сезону. У Японії це називається «сезонне слово».
- У хайку завжди присутні два плани: загальний і конкретний. Загальний, космічний план виражається якраз «сезонним» словом, що символізує зв’язок з природою, єднання. А конкретний — способом опису: не просто падає листя, що свідчить про настання пізньої осені, а саме цей конкретний листок привернув увагу поета та спонукав його до певних роздумів і творчості.
- Композиція хайку. Перший рядок задає тему, другий — розкриває, третій —висновок. Найкраще - це несподівано, яскраво. Як і будь-яка кінцівка, третій рядок повинен створювати відчуття завершеності.
- Пам’ятайте, що в хайку стан природи нерозривно пов'язаний зі станом душі головного героя та людини в цілому (принцип художнього паралелізму).
2) Ознайомтесь із хайку ваших однолітків.
***
Море вкрило ніч.
Стали ледве чутними
Голоси чайок.
***
Попискує горобеня.
Йому відповідають миші
Зі своїх кубелець.
***
Ах, не топчи траву ! Там світлячки сяяли Вчора нічний часом.
Тема. Мацуо Басьо.Хайку. Початкові відомості
про специфіку розуміння краси в японській культурі. Видатні українські перекладачі творів Мацуо
Басьо.
Завдання
1) Дати письмові відповіді на питання вікторини.
1.Яким
поетичним висловом часто називають Японію? 2. Яка гора найвища в Японії? 3.Яка квітка є символом країни? 4.Як називається мистецтво створення квіткових композицій? 5.Як називається вид письма у японців? 6.Національним одягом є … 7.Саморобки з паперу – це… 8.Японське єдиноборство має назву … 9.Яка з церемоній є традиційною в
Японії? 10.Що в перекладі означає літературний псевдонім "Басьо"? 11.Трирядковий неримований
японський вірш називається … 12.Що надихало Мацуо Басьо
створювати такі поезії?
Тема. Анна Ґавальда «35 кіло
надії». Шлях до успіху Грегуара Дюбоска.
Завдання
1) Заповніть анкету Грегуара
1. Ім..я та прізвище.
2. Вік
3. Родина
4. Улюблені розваги, заняття.
5. Риси вдачі Грегуара.
6. Вкажіть, що його
- турбує
- дратує
- цікавить
- надихає
- тішить
2) Шлях до успіху Грегуара Дюбоска.
Після низки невдач у закладах освіти та серйозної розмови з дідусем хлопець починає змінюватись. Спираючись на текст твору, дослідіть шлях до успіху Грегуара. Запишіть відновлені речення..
Що буде далі?
Шлях до успіху Грегуара Дюбоска.
Виявить протест проти...
Робота над ...
Пошук ...
Дослухається до ...
Визнає свої ...
Навчання в ...
Заняття улюбленою ...
Довідка: проблеми; себе; закладі, який обере сам; справою; порад дідуся; якості навчання та натиску та нерозуміння батьків; собою.
3) Виконати онлайн-тести за змістом твору на сайті "Всеосвіта", перейшовши за покликанням.
Тема. Анна Гавальда "35 кіло надії". Вплив батьків на формування
особистості. Роль школи (вчителів та
однокласників) в житті дитини.
Завдання
1) Чого чекає Грегуар Дюбоск від батьків? Чого батьки чекають від Грегуара?
2) Випишіть з твору 5 цитат про ставлення Грегуара до школи.
3) Прочитайте лист Грегуара до директора Граншану. Які особисті якості розкрив Грегуар у листі?
"Шановний
директор школи Граншан!
Я дуже хотів би вчитися у Вашій школі, але знаю, що це неможливо, тому що в
мене дуже погана успішність.
Я бачив у рекламі Вашої школи, що у Вас слюсарні і столярні майстерні, кабінет
інформатики, теплиці і все таке.
Я думаю, що оцінки – не найголовніше в житті.
По-моєму, важливо знати, чого ти в житті хочеш.
Мені хочеться вчитися у Вас, тому що в Граншані мені буде краще за все – так я
думаю. Я не дуже повний, у мені 35 кіло надії.
Всього доброго, Грегуар Дюбоск.
P. S.: Я перший раз у житті прошусь у школу, сам не розумію, що це зі мною,
мабуть, захворів.
P.
S.: Посилаю Вам креслення машинки для чистки бананів, яку я сам зробив, коли
мені було сім років".
06.02.2023
Тема. Анна Ґавальда «35 кіло
надії». Проблема життєвого вибору
та відповідальності.
Завдання
1) Ознайомтесь із поданою нижче інформацією.
Повість «35
кіло надії», написана у 2002 році, екранізована у 2010 році. Повість швидко набула популярності не лише у
Франції, а й в інших країнах Європи, перекладена на більш, ніж десять мов.
2) Запишіть у зошити проблеми, які порушує авторка у творі. Одну із них прокоментуйте.
1. Стосунки батьків і дітей.
2. Проблема виховання
3. Проблема життєвого вибору та відповідальності.
4. Система освіти.
5. Мрії та шлях до їхнього здійснення.
3) Заповніть "Візитівку" твору
1. Ім.я, прізвище автора. Стислі відомості про автора.
2. Назва твору
3. Головні персонажі твору.
4. Що найбільше запам..яталося у творі.
5. Які поради ви б дали головному герою?
6. Чого навчив вас цей твір?
7. Вкажіть 5 причин, чого варто прочитати цей твір.
03.02.2023
Тема. Анна Гавальда "35 кіло надії". Сюжет та система образів
повісті.
Завдання
1) Ознайомтесь із біографічними відомостями про Анну Гавальду
2) Прочитайте повість "35 кіло надії", перейшовши за покликанням
Який відсоток щастя отримав Грегуар від спілкування з
цими людьми
Батьки
Однокласники
Вчителі
Дідусь і Марі
30.01.2023
Тема. Значення назви оповідання
«Жага до життя».
Завдання
1) Ознайомтесь із тлумаченням назви твору
Назву оповідання Джека Лондона перекладають по-різному: "Любов до життя" і "Жага до життя". Мовою оригіналу воно звучить "Love of life". Зверніть увагу на лексичне значення слів "жага" і "любов".
Тема. Позакласне читання. Дж. К. Роулінґ – авторка книг
про маленького чарівника Гаррі Поттера. «Гаррі Поттер і філософський камінь».
Поняття про фентезі.
Завдання
1) Ознайомтесь із короткими відомостями про Дж.Роулінґ
2) Перегляньте буктрейлер до серії книг Дж.Гоулінґ про Гаррі Поттера
3) Подивіться першу серію потеріани "Гаррі Поттер і філософський камінь"
Тема. Пригоди і фантастика. Творчість Р.Стівенсона,
Ч.Дікенса, М.Гоголя.
Завдання
Виконати завдання контрольної роботи.
І рівень(0,5 б. за кожну правильну відповідь
) 1.Чарльз Діккенс – це… а)
англійський письменник; б)
французькийписьменник;
в)американський
письменник. 2.Скільки духів Різдва прийшли до Скруджа ? а) 3; б) 4 ; в) 5 3.Про кого з героїв повісті Ч. Діккенса
«Різдвянапісня в
прозі» йдеться в уривку: «Вичавлювати
соки, витягати жили, забивати в труну, загарбувати, захоплювати, заграбастувати,
вимагати — все цечудововмівстарийгрішник...»? а) Марлі;б) Скрудж;в) Боб Кретчит 4. До якого жанру належитьтвір «Різдвянапісня у прозі»? а) поема;б) пісня;в) повість 5. Першим скарби на острові знайшов: а) пірат П’ю б) Бен Ган; в) Джим Гокінс; г) Сільвер 6. Головна думка твору "Острів
скарбів" .а) Справжній
скарб – людська доброта, дружба, вірність б) Добро все ж
перемагає зло з його жорстокістю та хитрістю. в) Найцінніших
скарб - це знайдене золото. 7. Хто з героївповістішукав
способузігнатизлість на
Вакулі? а) Солоха; б) дяк; в) козак Чуб. 8. Що робив Вакула для Оксани? а) паркан; б) скриню; в) черевички.
ІІ рівень(1б. за
кожну правильну відповідь)
1.Доведіть, що «Острів скарбів» Р.Стівенсона
- пригодницький роман.
2.Якімістичні та фантастичніелементи автор використовує у повісті «Різдвянапісня в прозі»?
3.Які звичаї та традиції українського народу описав М. Гоголь в
повісті «Ніч перед Різдвом»?
Достатнійрівень(2б.)
1.Знайти відповідність між героєм та його роллю у
творі:
1.
ЕбінезерСкрудж
а)
Клерк
2.
Тім
б)
Скнара
3.
Фред
в)
Син Боба Кретчита
4.
Боб Кретчит
г)
Компаньон Скруджа
5.
Марлі
д)
Племінник Скруджа
Високийрівень (3 бали за докладну й
обґрунтованувідповідь)
Виконайтеоднеіз завдань. а) Розкрийте
образ Скруджа та з’ясуйте причини йогодуховногопереродження. б) Напишіть твір "Різдво в житті героїв вивчених творів та нашому житті". в) Напишітьтвір «Національнітрадиції у творах Ч. Діккенса та М.
Гоголя».
09.12.2022
Тема. Роль
фантастики та фольклорні елементи в повісті М.Гоголя "Ніч перед Різдвом".
Завдання
1) Дайте стислі письмові відповіді на питання:
1. Назвіть
фантастичних героїв повісті «Ніч перед Різдвом».
2. Які народні
вірування описуються у творі?
3. Хто виступає у
повісті в ролі нечистої сили?
4. Наведіть
приклади фантастики і містики в повісті М. Гоголя «Ніч перед Різдвом».
5. Назвіть реальних
героїв повісті «Ніч перед Різдвом».
6. Назвіть різдвяні
символи, присутні у творі.
7. Визначте у творі реальне і фантастичне.
2) Доберіть слова-асоціація на кожну літеру слова "Різдво"
Р -
І -
З -
Д -
В -
О -
05.12.2022
Тема. М.Гоголь "Ніч перед Різдвом". Образи Вакули та Оксани.
Завдання
1. Дайте письмові відповіді на питання літературного диктанту
Назва села, в якому
відбуваються події в повісті “Ніч перед Різдвом”.
Які пісні виконувалися
напередодні Різдва?
Ким за професією був
Вакула?
Ким доводилася Солоха
Вакулі?
Що збирали чорт і Солоха?
Як звали батька Оксани?
Куди Солоха ховала своїх
гостей?
До кого першого звернувся
Вакула по допомогу?
Яким “транспортним
засобом” добирався Вакула до Петербурга?
Що попросив Вакула у цариці?
Як віддячив Вакула чорту?
Визначте
жанр твору “Ніч перед Різдвом”.
2. Заповніть анкету головного героя твору - Вакули.
1) Соціальний статус
2) Родина
3) Портрет
4) Риси характеру
5) Вчинки
6) Ставлення до Оксани
7) Зміни, які відбулися з парубком.
3) Складіть сенкан до образу Оксани
02.12.2022
Тема. Микола
Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і
звичаї у творі.
Завдання
1)
Перегляньте відео "Світ Гоголя" ( 4-а серія книги-мандрівки
"Україна")
2) Опрацюйте
статтю в підручнику (с.105-106) і на основі прочитаного запишіть основну
інформацію про твір "Ніч перед Різдвом":
- Назва збірки, до якої увійшла
повість "Ніч перед Різдвом"; - Що відтворено у повісті? - Сюжетні лінії твору. - Характерна ознака творів Гоголя.
2) Дібрати цитати для характеристики образу Скруджа.
18.11.2022
Тема. Чарльз Дікенс "Різдвяна пісня у прозі". Сюжет та композиція твору.
Завдання
1) Ознайомтесь із поданою нижче інформацією.
«Різдвя́на пі́сня в про́зі, або́ різдвя́не оповіда́ння з при́видами» (англ.A Christmas Carol) — різдвяна повість англійського письменника Чарльза Дікенса. Входить до збірки «Різдвяні повісті». Перше видання вийшло 19 грудня 1843 року з ілюстраціями Джона Ліча. У творі розповідається про старого скнару Ебенезера Скруджа, до якого навідується привид його колишнього компаньйона Джейкоба Марлі, а також духи Минулого, Теперішнього і Майбутнього Різдва, які змушують його переглянути своє ставлення до життя та навертають його до щирості та добросердя.
«Різдвяна пісня» стала несподіваним успіхом для Дікенса. Перший наклад налічував шість тисяч екземплярів, які розійшлись впродовж трьох днів. Письменник написав книгу насамперед з метою покращення свого фінансового стану.
2) Композиція та сюжет твору
Завдання: запишіть композицію та елементи сюжету у зошит
Композиція твору: повість складається із 5 розділів-строф.
1 строфа - зображення реального життя Скруджа.
2-4 строфи - фантастична мандрівка Скруджа.
5 строфа - зміни в житті головного героя.
Елементи сюжету:
Експозиція - розповідь про Скруджа та його контору
Зав’язка - поява привида Марлі
Розвиток дії - подорожі Скруджа з Духами минулого. теперішнього і майбутнього Різдва.
Кульмінація - присутність Скруджа на власному похороні
Розв’язка - переродження Скрудж
3) Доповніть таблицю відповідною інформацією
Подорож
Скруджа із Духами
Минуле
Теперішнє
Майбутнє
Зовнішість
Білосніжна туніка,
рум’янець
Що показав Скруджеві?
1.Святкування Різдва в родині Боба Кретчита.
2. Дім племінника.
3. Подорож до всіх нужденних
Яким бачить себе Скрудж у цій мандрівці?
Скрудж побачив свою смерть та радість людей, що дізнались про це
Почуття
Сором, сльози
Висновки
Самотність
14.11.2022 Тема.Чарльз
Дікенс (1812-1870).
Короткі відомості про Чарльза Дікенса. Завдання 1)
Перегляньте освітній відеоролик про Чарльза Дікенса https://www.youtube.com/watch?v=edjijQYE6ac 2)
Прочитайте біографію письменника у підручнику (с. 82-85). Запишіть стисло
найважливіші факти з життєпису письменника. 3) Запишіть
терміни у робочі зошити (с.84) Повість – Композиція – 4) Ознайомтесь із особливостями твору «Різдвяна пісня у прозі" (с.84-85)
Тема. Моральні цінності у
романі Р.Л.Стівенсона «Острів скарбів»
Завдання
1) Моральні цінності - це стандарти, які допомагають людині визначити правильне й неправильне, погане й хороше.
До моральних цінностей належать:
- добро;
- чуйність;
- справедливість;
- милосердя;
- шляхетність;
- відданість;
- честь;
- вірність справі;
- дружба;
- справедливість.
Завдання:
Серед перерахованого виберіть ті моральні цінності, які властиві Джиму Гокінсу та його друзям. Підтвердіть це прикладами з тексту.
Наприклад:
Джим Гокінс - шляхетна людина, тому що він не порушує обіцянки, даної Сільверу (втекти від піратів з доктором Лівсі), хоча вона може коштувати йому життя.
2) Виконати онлайн-тести за змістом роману "Острів Скарбів"
07.11.2022 Тема. Р.Л.Стівенсон. «Острів скарбів».Пірат Сільвер та його спільники. Завдання 1) Літературний диктант Продовжіть речення 1. Піратами були... 2. Карта острова Скарбів
знаходилась у ... 3. Створив цю карту ... 4. Ім’я
пірата, якого боявся навіть капітан Флінт... 5.
Попередження про неминучу страту Біллі Бонс отримав у вигляді ... 6.
Судовим кухарем став ... 7.
Ім’я пірата, якого залишили на острові і якому
вдалося відшукати скарби... 8. Який пірат мав домашнього улюбленця? 9.
На чому трималася влада Сільвера над розбійниками? 10.
Що сталося з Джоном Сільвером? 11.
Чого найбільше боялися всі пірати? 12.
Хто з піратів покаявся у всіх своїх діяннях?
2) Визначте основні риси характеру Джона Сільвера. (письмово)
04.11.2022
Тема. Р.Л.Стівенсон. «Острів скарбів».Система образів (Джим Гокінс і його товариші)
Завдання
1) Відновіть сюжетний ланцюжок
Втеча від піратів - порятунок матері - початок небезпечної подорожі - втеча з корабля - зустріч з Беном Ганом - бій з піратами на острові - втеча з острова - захоплення корабля - вбивство пірата Хендса - перебування у заручниках - щасливий порятунок
2) За поданим зразком складіть план характеристики Джима Гокінса:
Пригоди Риси характеру
Викрав карту Острова скарбів
Вирушив у морську подорож для пошуку скарбів
Розкрив змову піратів
Знайшов Бена Ганна,
Відвів «Іспаньйолу»
до Північної бухти
2) На основі прочитаного твору заповніть таблицю "Життєві уроки Джима Гокінса"
Які життєві уроки
здобув Джим?
Зрозумів
Навчився
За свої вчинки треба відповідати
Виживати в екстремальних ситуаціях
...
....
31.10.2022
Тема. Р.Л.Стівенсон. «Острів скарбів». Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі.
Завдання
1. Пригадати визначення "роман", "пригодницький роман".
2.Запишіть героїв твору, дайте їм стислу характеристику.
Наприклад:
Джим Гокінс - юнак, чесний, правильний, рішучий та відважний.
3. Доведіть, що роман "Острів скарбів" є пригодницьким. (письмово)
21.10.2022
Тема. Р.Л.Стівенсон.
Відкривач островів духовних скарбів. Історія створення
роману «Острів скарбів».
Завдання
1. Ознайомитись із біографією письменника (с.58-60)
2. Записати у зошит визначення "роман" та "пригодницький роман".
Роман -
Пригодницький роман -
3. Прочитати історію створення роману "Острів скарбів" (с. 60-61)
1) Ознайомтесь із короткими відомостями про письменника. Запишіть у зошит основну інформацію.
Жан де Лафонтен - французький поет і байкар, є родоначальником нового виду байки у європейській літературі (розробив жанр віршованої байки).
Родоначальником
нового виду байки у світовій літературі є французький поет, байкар Жан де
Лафонтен. Особливою
заслугою Жана де Лафонтена, знаменитого французького поета-байкаря, в
європейській літературі є розробка жанру віршованої байки.
Героями байок Лафонтена є люди,
тварини, птахи, комахи, явища природи. Особливо французький байкар любив
описувати звірів, найголовнішим з-поміж яких вважав Лева.
Цар звірів у творах постає могутнім,
величним, сильним, жорстоким, славолюбним. В образі Лева сучасники Лафонтена вбачали
французького короля, у Вовкові, Лисиці, Леопарді — його придворних.
Байкарська спадщина Жана де Лафонтена
складає 238 байок, які сам поет назвав «стоактною комедією» французького життя.
На жаль, українською мовою їх не так і багато.
2)
Аналіз байок
А
Прочитайте байки, визначте у кожній
мораль.
Б Стисло
охарактеризуйте вовка і собаку з однойменної байки
В Визначте, які риси характеру засуджує автор у байці "Зачумлені звірі" (прочитайте байку, перейшовши за покликанням)
2) Прочитати і проаналізувати байки "Вовк та Ягня", "Крук і Лисиця" (с.49)
Крук і Лисиця
Крук украв шматок м'яса і сів на якесь дерево. Побачила це Лисиця з захотіла відібрати м'ясо. Вона стала перед Круком і почала вихваляти його велич і красу, кажучи, що йому найбільше з усіх годилось б царювати над птахами, і це сталося б напевно, коли б він мав голос.
Крук хотів похвалитися, що голос у нього є, закрякав і випустив м'ясо. Лисиця підбігла, схопила м'ясо і сказала: " О Круче, коли б ти мав також розум, тобі більше не бракувало б нічого, щоб стати царем".
Ця байка стосується нерозумної людини.
3) Зробити повний аналіз байки "Мурашки й Цикада"за планом:
1. Автор твору.
2. Назва байки.
3. Герої байки.
4. Особливості байки (вказати ознаки, характерні для цього жанру).
5. Мораль твору.
6. Що засуджується у байці?
7. Чому вчить цей твір?
07.10.2022
Тема. Байка як літературний жанр.
Завдання
1) Прочитати статтю про байку (с. 46-48), знати основну інформацію про цей жанр, зокрема:
- Що таке байка??
- Які характерні ознаки байки?
- Хто є дійовими особами байок?
- З яких частин складається байка?
- Хто започаткував цей жанр
- Прізвища відомих байкарів.
2) Виписати і вивчити визначення:
Байка -
Езопівська (езопова) мова -
Алегорія - це відтворення в образах тварин, предметів, явищ природи людських характерів, стосунків між людьми.
3) Проаналізуйте байку "Лисиця і виноград" (с.48) за поданою схемою:
1. Хто герої байки, що вони уособлюють?
2. Яка мораль байки, де розташована, в яких словах висловлена?
3. Що засуджує автор?
4. Якою мовою написана байка( віршованою чи прозовою
03.10.2022
Тема. Розвиток мовлення. Мій улюблений міфологічний герой" (письмовий твір)
Завдання
1) Написати твір "Мій улюблений міфологічний герой".
2) При написанні твору вам можуть допомогти такі питання:
•1. Який герой міфів став улюбленим?
•2. Які вчинки героя привабили тебе?
•3. Як ці вчинки характеризують твого улюбленого героя?
•4. Якою ти уявляєш зовнішність свого улюбленого
героя?
•5. Чому цей герой став улюбленим не тільки для тебе?
30.09.2022
Тема. Зображення одвічної мрії людства про крила в міфі "Дедал та Ікар".
Завдання
1) Виконати літературну вікторину за змістом міфу "Дедал та Ікар"
1.Ким був Дедал?
2.Як звали учня
Дедала?
3.За що майстер був
вигнаний з Афін?
4.Куди відправився
Дедал?
5.Ким доводився
Дедалові Ікар?
6.Що побудував Дедал
для Мінотавра?
7.Про що просив
митець царя Міноса?
8.Як майстер вирішив
дістатися батьківщини?
9. Про що попереджав сина Дедал?
10. Чому загинув Ікар?
11. Як люди вшанували Ікара?
12. Де провів свої останні роки Дедал?
2) Вибірково-розподільний диктант
Вибрати з перелічених рис ті, які властиві Дедалу та Ікару.
Героя звали
Алкідом (“сильним”). Ім’я Геракл він отримав через ненависть до нього дружини Зевса
- Гери. В дослівному
перекладі “геракл” означає “уславлений Герою”, або “завдяки Гері”. Гера, ненавидячи Геракла, ставила на його шляху всілякі перешкоди, чим сприяла тому, що герой, долаючи їх, щоразу більше прославлявся.
2) Прочитати міф "Лернейська гідра" (с.33-34)
3) Записати крилаті вислови
Геракл (Геркулес) - силач
Дійти до Геркулесових стовпів – дійти до краю
Геркулесова праця – важка праця
4) Прочитати міф "Нарцис" (.34-37)
19.09.2022
Тема.. Міф про Прометея
1) Дати письмові відповіді на питання вікторини "Пантеон богів"
Упізнай за описом
1. Повелитель грому і блискавок.
2. Дружина Зевса.
3. Вона є богинею краси і кохання.
4. Морське царство – це його володіння.
5. Він кував найкращу в світі зброю.
6. Покровителька звірів.
7. Його цікавили лише війни.
8. Йому належало підземне царство мертвих.
9. Він ковтав своїх дітей.
10. Священна гора, на якій жили Боги.
11. Зевсова донька, що з’явилась з голови батька.
12. Бог світла, знань, мистецтв і наук
2) Прочитати міф про Прометея (с.28-32)
3) На основі прочитаного виписати, чого люди навчилися завдяки Прометею.
16.09.2022
Тема. Міфи
давньої Греції про походження світу.
Завдання
1) Ознайомитись із цікавими фактами про Стародавню Грецію (для загального розвитку)
На півдні Європи, на берегах Іонічного та Егейського морів лежить півострів Пелоппонес. Це Греція (Еллада), столиця якої Афіни.
Місто Афіни було назване на честь грецької богині. Саме вона вручила місту кращий дар - оливкове дерево. Змагався з нею Посейдон, він дарував городянам воду. Спочатку ті зраділи, але коли дізналися, що вона солона, переможницею визнали Афіну.
Усі міста Греції будувалися навколо високої скелі. На скелі зводилося укріплення на випадок, якщо ворог прорве кільце міських стін. Ці укріплення називалися акрополем.
Запишіть у зошити подану нижче інформацію:
Акрополь - це гора, де знаходилися основні храми, символізує небесну сферу.
Парфенон - це центральний храм Акрополя. присвячений Афіні Палладі.
Пантеон - це сукупність богів певної міфології на чолі з верховним богом.
Олімп - це гора, де за міфами жили боги.
В основі всієї культури Давньої Греції була міфологія
2) Розгляньте таблицю "Олімпійські боги" .
3) Прочитайте статтю "Боги та герої Давньої Греції" (с. 23-27). Складіть на основі прочитаного у зошиті словничок давньогрецького пантеону (12) за таким принципом:
Зевс - верховний бог, володар земного царства, громовержець.
Скористайтесь матеріалом підручника (24-27)
4) Прочитайте давньогрецький міф "Про створення світу"
За уявленнями давніх греків, коли ще не існувало Всесвіту, навкруги був лише Хаос. У ньому існувало джерело життя, з якого і народилася Гея — Земля. Глибоко під нею розкинувся Тартар — безмежне царство вічної темряви. Потім у Всесвіт прийшла могутня сила кохання — Ерос. Народилися ніч — Нікта і день — Гемера. Відтоді день і ніч, світло і темрява змінюють одне одного.
Над землею Геєю розкинулося небо Уран. Від них походять могутні титани. Першим був Океан, що своїми водами омивав усю землю. Від нього та богині Фетіди народились усі річки. Титани Гіперон і Тейя дали світові своїх дітей: Сонце — Геліос, Місяць — Селену та зорю — Еос. Дітьми Геї були також Кронос і Рея. Кронос відібрав владу в свого батька Урана. Гея напророчила йому, що так само, як він позбавив влади Урана, його діти позбавлять влади Кроноса. Тому могутній бог одразу ж ковтав своїх дітей-немовлят. Така доля спіткала Геру, Деметру, Аїда, Посейдона. Коли ж народився наступний син Кроноса — Зевс, Рея заховала його на острові Крит, а Кроносу дала проковтнути камінь. Коли Зевс виріс, він напоїв батька чарівним зіллям і звільнив своїх братів та сестер.
Із приходом у світ нових богів почалася війна між ними і титанами, яка тривала десять років. Переможених титанів скинули у Тартар. Зевс, якого визнали найголовнішим із богів, розподілив світ. Собі він узяв небо, Посейдонові віддав море, Аїдові — підземне царство, де мешкали душі померлих. Зевс був володарем вітрів і хмар, блискавок і грому. Своїм скіпетром він наганяв шторми, бурі та урагани. Так само швидко бог міг і заспокоїти сили природи. Зевс був не лише володарем над богами, а й батьком багатьох героїв — Геракла, Персея, царів Міноса, Радаманфа та ін. Дружиною Зевса була богиня Гера — хоронителька домашнього вогнища, покровителька жінок і шлюбу. Вона мала мстивий характер і накликала лихо на богів, героїв та людей.
Грецькі боги були схожі на людей і мешкали за хмарами на вершині величної, вкритої блискучими снігами гори Олімп. Вони уявлялися надзвичайно мудрими, могутніми, красивими істотами, інколи добрими до людей, часом — злими.
Боги уособлювали сили природи, керували всім світом, визначаючи його долю та долю кожного створіння, у тому числі людей. Усі боги становили велику родину, тобто мали спільних батьків. Вважалося, що боги мешкають у золотому палаці, який створив бог-коваль Гефест. Там панувало вічне літо, а хмари ховали богів від людського ока.Жодна людина не наважувалася піднятися на Олімп, щоб не потурбувати богів.
12.09.2022
Тема. Єгипетські міфи. Ра та Апоп, міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.
Завдання
1) Прочитати інформацію про Єгипет.
Єгипет - країна, яка знаходиться на африканському континенті. Єгиптяни стали першим народом, який винайшов писемність.Перші пам’ятки єгипетської писемності написані ієрогліфами. Це найбільший внесок стародавніх єгиптян у світову цивілізацію та культуру. Піраміда Хеопса— це єдине з «Семи чудес світу», яке збереглося до наших днів. Висота піраміди — 137,2 метра. Єдина річка, яка є в Єгипті це — Ніл, уздовж якої живе 95% населення. Це 2 за розмірами найдовша річка у світі. 365 календарних днів і 24-годинний день– також винахід древніх єгиптян. Кішок у стародавньому Єгипті вважали священними. Хвостаті улюбленці не лише захищали врожай від гризунів, але й оберігали домашнє вогнище. Коли в оселі помирала кішка, господарі оголошували траур: всі мешканці будинку обрізували волосся та брови. Майже всіх богів єгиптяни зображували людьми з головами тварин і птахів.
2) Розглянути таблицю "Боги Єгипту", записати імена тих богів, які згадуються у давньоєгипетських міфах.
3) Прочитати давньоєгипетський міф про Тефнут (с. 21-23)
4) Прослухати міф "Ра та Апоп"
5) Виконати тестові завдання, перейшовши за покликанням
09.09.2022 Тема. Давньоіндійські
міфи про створення світу та ночі.
Завдання
1) Прочитайте і запам..ятайте цікаві факти про Індію
üІндія – найбільш демократична країна в світі. üВ ній живе більше мільярда людей. üКраїна вражає кількістю мов і діалектів. üІснує 6 сезонів року: весна,
літо, мусони, осінь, переддень зими і зима. üІндуси працюють 6 днів на тиждень. üСлабкість жителів країни – це золото. üГордість Індії – це Боллівуд. Існує традиція –
перед показом фільму в залі лунає гімн країни. ü70% усіх світових
запасів спецій припадає на Індію. üСніданок – це справжній
ритуал, прокидаються о 5 год., моляться і готують свіжі
страви. üСвященними тваринами для індійців є не лише корови,
а й мавпи. üВ Індії найнижчий в світі рівень споживання м’яса на душу населення. üНаціональна валюта Індії – рупії, які законом
заборонено вивозити з країни. üЖителів Індії називають індусами, індійцями. üДержавна мова – хінді, а другою державною мовою є англійська. üІндія подарувала світу шахи. üУся культура країни пов’язана з релігією. Нині в Індії панують такі релігії: індуїзм, буддизм,
джайнізм, християнство, іслам.
2) Прочитати і запам..ятати імена індійських богів
3) Прочитати давньоіндійські міфи про створення світу та ночі (с.19-20)
4) Вміти переказувати міф про створення ночі за допомогою сюжетного ланцюжка
05.09.2022
Тема. Поняття про міф. Основні тематичні групи
міфів. Завдання 1) Прочитати статтю в підручнику (с.14-19) 2) Виписати визначення "міф", "міфологія", "мотив".
Міф - це оповіді про уявлення давніх людей про світ
Міфологія - 1) сукупність міфів якогось народу; 2) наука, що вивчає міфи
Мотив - сталий елемент певного сюжету, який повторюється в різних творах.
3) Виконати тестові завдання, перейшовши за покликанням
Немає коментарів:
Дописати коментар